onsdag 2 januari 2013

Syskrin

 
För flera år sedan köpte jag ett gammalt syskrin på någon secondhand. Den har mest stått o samlat damm, men jag fick tummen ur och rustade upp den lite. De är så sjukt praktiska att förvara grejer i med alla små fack. Så vad du behöver för att måla om skrinet är:
-Sandpapper
-Pensel
-Färg som passar till materialet du målar på

Sandpappra skrinet innan du börjar måla (skittråkigt men ger ett så mycket bättre resultat). Sen är det bara till att börja måla. Jag fick vänta en omgång för att måla ytterligare ett lager medan färgen torkade. Om du bara vill måla om ett skrin är du färdig när färgen torkat. 

Jag ville dock ha papper i botten så inte färgen skavs av så snabbt. Jag använde mig av:
-Bokhyllspapper
-Dubbelsidig tejp
-Sax

Jag mätte ut de olika facken och klippte ut måtten lite större i pappret. Jag vek in kanterna på pappret för att inte få så skarpa kanter i botten och satte fast pappret i botten med dubbelsidig tejp. Tejpen är bättre att använda än lim vid det här tillfället då lim lätt ger bubblor i pappret.


Klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar